Muslimix

Ledigheten igår började med en lång skön sovmorgon, egentligen vakande jag yberpigg kvart i sju, men jag älskar ju att snosa så blev kvar i sängen ganska mycket länge till. Frukosten blev premiär av musliblandningen, bästa köpet hittills, var supergott.

Mitt på dagen åkte jag iväg till Hampus. Alla tre stod längst bort i hagen, hampus ignorerade mig först, som vanligt, men då både Joker och Madicken tycker jag var händelsen för dagen och kom galopperande till grinden kände han sig ensam och galopperade efter. Sedan stod han och kikade fram bakom Jokers rumpa, söthästen! Så när jag kom tillbaka hade Madicken tagit förstaposition vid grinden. Madicken gillar mig tror jag, hon har i allfall inte gjort något mot mig hittills, inte försökt spraka mig i magen eller liknande som hon gjorde härom veckan med Jossan. Däremot hatar hon att någon av de andra får gå in så nu vaktade hon grinden. När jag väl fick ut Hampus gick det i ett huj eftersom Madicken tog en tugga av hand bak samtidigt. Gick ju bra i allafall tillslut. vi tränade en massa på ridbanan idag, Hampus hatar dressyr, han ser ingen mening med att springa runt i olika gångarter på böjda spår och försöka vara mjuk i sidorna. För att han inte helt skulle sura ner sig byggde jag ett hinder som vi tog då och så mellan övningarna. Ganska bra gick det, han lyssnade bra tillslut och när vi red mog hindret försökte jag tänka en massa på vägarna och han tryckte inte alls lika mycket mot innerskänkeln som tidigare. Framgång. Skulle sedan skritta ut en sväng, det ville han inte riktigt, men tillslut kom vi iväg. Joker blev som tokig i hagen och bara sprang, fram och tillbaka, så bockade han och pep också, lite överskottenergi kanske.

Hemma i min sunkiga lägenhet gjorde jag inte så mycket, hamnade med en bok framför datorn och en skål glass. Så ringer plötsligt telefonen. Johan som precis gjort tenta och undrade om han fick komma över. fick lite halvpanik över allt skräp, men hann i allafall bädda sängen och slänga lite saker. Sedan myste vi och han försökte lära mig om et binära talsystemet. jag kanske fattar, men jag är inte säker. Vi gjorde sällskap bort till ryd sedan när jag skulle träna.

Täningen var hård, Nisse som hade en av sina monsteruppvärmingar, eller jag som har urusel kondition, måste börja springa snart. Sedan fick vi träna en massa teknik idag, fokus låg på att bli ett med svärdet. Det var svårt, ibland tror jag att jag fick till det, men ibland misslyckades jag totalt. Aja, bra med sådana träningar där man får träna bara teknik och på att få det att bli så bra som möjligt och inte hela tiden ta in nya övningar.

Resten av kvällen läste jag bok och det blev sent, sent innan jag somnade. Ändå vaknade jag ganska tidigt ochkände mig pigg, snosade lite idag också, vilket var skönt, men i morgon ska jag försöka gå upp lite tidigare. Ska ägna dagen åt att städa, Johan kommer på middag ikväll och då ska det vara lite finare här i allafall.

Bäst jag sätter igång om jag ska hinna...

Det Positiva: Muslimix.
Det Negativa: Dåliga matvanor.

Cause the rain stop falling, just because of you.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0