Happy Monday

Denna vecka har då börjat helt ypperligt bra. Kom till och med upp i morse, inte riktigt i tid, men de räckte bra till ändå, hann till och med diska innan jag for till skolan. Där väntade en föreläsning, lite bekanta grejer var det idag och lite nytt, sedan fem timmars hål. Var duktig och pluggade på så nu är man så fasad man kan bli. Johan kom och sällskapade på lunchen, så fint att träffa honom igen. Sedan var det fortsatt plugg fram till klockan tre, då den sista föreläsningen startade. Var hur trött som helst då, men ändå lyckades Miljötekniken suga tag i mig en del. Idag kändes det lite upplyftande och professorn som föreläste hade en hel del teorier som kändes vettiga. Han lyckades också med bediften att övertyga mig om att jag ska köpa biogasbil när jag väl kommer i den sitsen att en bil är aktuell.

Klockan fem var det hem, skicka lite mail och göra lite middag. Gjode ungspannkaka enligt ett nytt recept, hur gott som helst blev det, man skulle strö skivade tomater och ost över, det såg ut som pizza ungefär, men jättemycket godare. Sedan va det dags för veckan telefonsamtal hem. Pratade med minsta syster ganska länge om hästar och får samt lite annat. Ska rida en del när jag åker dit nästa vecka. Sedan pratade jag med pappa också, om skatteåterbäring och miljöalternativ i glesbygden. Det är alltid trevligt att prata med honom.

Dagen som sådan kanske inte var så anmärkningsvärd, men två riktigt roliga grejer hände. Dels så fick jag deklarationen, inte en helt sorglig historia då jag får lite pengar tillbaka, som jag ska spara en hel del av då jag fortfarande inte vet hur det blir i sommar med jobb. Sedan kikade jag in på kndoforumet och så har våra kläder anlänt från Korea till Linköping. Får dem på onsdag, ska bli så underbart att jag knappt kan vänta. Funderar seriöst på att ta med kameran och fota en massa egobilder på mig själv i min snygga marina gi och hakama. Men jag kanske ska hejda mig, inte så vidare samurajaktigt att fnissa och bli helt till sig över kläder.

För övrigt envisas jag med att det är vår och har därför vårjacka och ingen mössa när jag cyklar, funkade i morse när solen kikade fram, men på hemvägen blidde det kallt, ack så kallt. Nu har jag bara några få saker kvar att göra innan dagen är slut och jag ska sova.

Det Positiva: Kendokläder wiiiie!
Det Negativa: En måndag är en måndag hur som helst, det är en evighet till helgen.

Ge mig blommor och blader

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0