händelselöst

Ganska så bra sammanfattning av min dag. Ägnade ungefär fyra timmar åt att försöka göra något åt min dator. Det misslyckades. Svider lite, för det hade varit väldigt roligt att klara det. För att inte säga skönt att få en renstädad maskin att arbeta med. Ska träffa Johan i morgon så ska han hjälpa mig så det löser sig nog ändå.

Resten av dagen ägnade jag mig åt att läsa, läsa och läsa. Skönt att utan dåligt samvete ägna dagen åt en bok som inte har med kemi eller skola att göra. Nog för att jag läser annars också, min resa genom Rober Jordans värld fortsätter, om än nu med ett ofrivilligt uppehåll (hoppas på ny bok på söndagens träning), men det är alltid med ett litet stygn av dåligt samvete som man väljer en underhållande bok istället för att ägna sig åt skolan. Nu brukar jag bli så uppslukad av böckerna jag läser att jag inte känner av samvetet förrän boken är utläst, men då slår det till med full kraft. Tror att jag behövde den här ledigheten för mig själv, visst är det skönt att åka hemhemma också och vara med familjen, men just nu tror jag att det var bäst för mig att bara vara kvar här. Det blir en vecka vid påsk som jag ska åka dit och det ser jag fram i mot.

För övrigt finns det inte mycket mer att säga om dagen.

Det Positiva: Läsning.
Det Negativa: Maskiner och program förstår jag mig inte på.

Finns det liv bortom molnen?

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0