En shopaholics bekännelser

Vilken dag det har varit. For med campusbussen till Norrköping redan klockan nio i morse. Campusbussen en ett ypperligt exempel på studentvänlighet. Gratis färd mellan städerna varje timmer mellan sju och fem på vardagarna. Nära till centrum stannar man i Norrköping också.

Började vår shoppingtur på Myrornas så mycket bättre en Linköpings version av samma affär. Jag hittade en sommarklänning och en fin sommarkjol, så nu får det allt bli sommar snabbt. Sedan blev det gardiner, en duk och två böcker, allt under tvåhundra kronor, det är en fin affär, ska börja handla mer där, vilket i och för sig innebär att jag måste åka till Norrköping oftare. Louise blev helt överlycklig och köpte sig en massa gardiner och jeans och Linda hittade saker till lägenheten. Sedan gick i vidare till Indiska en av min absoluta favoritaffärer, där blev det ett par solglasögon, eftersom jag återigen har haft sönder ett par, och ett skärp. Kände att jag hade världens shoppingflyt. Sprang på Åhlens också och där köpte jag tvålkopp och tandborstmugg, matchande så jag kan fixa fint i badrummet. Det blev lunch på ett ställe som hade taibuffé, mums vad gott det var, man blev jättemätt och så orkade man knappt gå vidare sedan. Lyckades hitta en fin stickad kofta på Vero Moda också, på rea, så jag kände att jag bara gjorde bra affärer idag. Var in i en massa andra affärer också och provade en del, bland annat skor, ville ha mig ett par fina sommarskor eftersom min ballerinas fått hänga med ett tag, på många olika äventyr och börar se lite trötta ut. Det får dock stå ut över sommaren också bestämde jag, så får vi se vad som händer efter det. Dagen slutade på ett jättemysigt ställe Café Kuriosa, jättefint var det och de hade god hemlagad paj med vaniljsås så vi satt där och jäste ett tag innan vi skyndade oss tillbaka till sista campusbussen mot Linköping. Linda stannade i Norrköping med familjen, så bra att hon är uppväxt där, hon visade oss runt till de bra affärerna och berättade om fiken som fanns. Verkar som om utbudet är större än i Linköping.

En iaktagelse då, från dagens handlingsrunda. Var finns alla kuddfodral man kan köpa? Både jag och Louise var på jakt, men vi kammade noll. Inte en enda affär hade, de sålde bara kuddar och kuddfodral i ett. Är man verkligen bara hänvisad till ikea numera om man vill köpa färdiga kuddfodral, eller måste man köpa tyg och sy själv? Vilket i och för sig inte är en dum idé, då får man ju precis vad man vill ha. Hmm, ska nog köpa tyg nästa gång jag ser nått jag gillar, så kanske jag kan knopa ihop något.

Kvällen har hittills ängnats åt att ligga på sängen, mina fötter gör ont efter allt gående och min mage har verkligen kommit igång efter taimaten och hallonpajen. Ska strax ta och beundra mina inköp och sedan ta en tidig kväll. Imorgon får jag träffa Johan igen, det längtar jag till.

Det Positiva: Dag med L&L
Det Negativa: Ont, det gör ont...

If tomorrow never comes...

Over and Out

Kommentarer
Postat av: SysterYster EllenPellen

det är väl inte superbrillorna du haft sönder?? :S

2009-03-18 @ 12:44:58
URL: http://ellenelinor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vårkänslor? :)

2009-03-18 @ 12:49:16
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0