Beslutsångest

Uppe med tuppen i morse, klockan fem ringde alarmet och halv sex satt jag på cykeln in mot stan. Växlarna hade naturligtvis frusit så jag kämpade på med en alldeles för låg växel hela vägen till simhallen. Skurade och skurade hela morgonen, det var äckligt, usch, vad äckligt det var. Skulle rensa avloppen i duschen och även skura i duscharna. Blää, det rann bruna rännilar när man spolade efter sig. Nu är det dock rent och fint!

Vid klockan tio var det dags för möte på HU, skulle få en gammal tenta och så skulle vi prata exjobb. Så nu sitter jag här och har stora kval för hur jag ska göra. Ska jag ta och göra det här exjobbet eller ska jag försöka hitta någonting annat? Vill jag ha det här exjobbet? Kommer jag att klara av uppgiften? Är det någon nytta med uppgiften i framtiden? Jag ska ringa och prata av mig med pappa i kväll, han är bra att rådfråga inför sådana här beslut. Ska tänka en vecka eller två på om det är något jag vill göra eller inte. Samtidigt så träffade jag David idag på biblioteket och pratade med honom och kan ju hålla med om att man ska vara glad att man får ett exjobb och kanske ta det även om det kanske inte var vad man tänkte från början och även om man inte kan så mycket om själva ämnet, man får ju helt enkelt lära sig. Aja, får ta och fundera en sväng till.

Eftermiddagen ska ägnas åt en hel del saker, ska förbereda och renskriva och en massa saker med skolan, så ska jag också boka tåg hemhem och städa lite. Men först av allt mat! Hungrig som en varg!

Det Positiva: Exjobb på G.
Det Negativa: Vet inte vad jag vill.

Framtiden närmar sig med stormsteg.

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0