Regn...

Det regnar utanför och det regnar innuti, inte konstigt att det svämmar över ibland. Denna vecka har det svämmat över en hel del, vilket är behövligt ibland, så man inte trycker undan det för länge, men tröttsamt när det händer flera gånger under en kort tid. Jag har en del att fundera på, vart är jag på väg? Vart vill jag? Vem är jag? Tvivel. Alla dessa små frågor som är så lätta att ställa, men så svåra att svara på ibland.  Just nu sitter jag ensam i mörkret och har precis sett en film som hade ett lyckligt slut, så där som filmer har. Det gör inte det hela lättare direkt. Egentligen borde jag ut och röra på mig, tänka på annat, men istället stänger jag in mig. Någon vidare problemlösare är jag inte för tillfället. Jag vet att grubblet inte bli mindre av att man försöker sluta tänka på det, om man trycker undan det för mycket så växer det sig bara större, så jag grubblar vidare på det jag vågar, skjuter  annat framför mig, för en del saker vågar jag inte börja tänka på än.

Jag ska krypa ner under täcket nu, försvinna till en annan värld för ett tag, så kanske jag kan sova i natt. 

Det Positiva: Det är ju helg.
Det Negativa: Grubbel.

Rinner och rinner utan slut...

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elinor

Man kan inte vara på topp hela tiden. Man måste vara nere också. Men jag håller med om att det är jobbigt! Du kommer nog på något bra!



kram på dig! <3

2009-06-13 @ 20:54:20
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0