En sån där onsdag

Idag har det varit sol och varmt! Synd att man jobbar och står i så man inte hinner utnyttja det fullt ut. Lunchen spenderades i allafall utomhus och likaså eftermiddagsrasten. Det är härligt att äta mat utomhus, allt bli godare och man får andas frisk luft, tror att det bli ett viktigt avbortt mot att bara andas luftkonditioneringsluft hela tiden. Annars så har det vait en dag med mycket att göra. Mest för att jag inte hade planerat så bra och plötsligt upptäckte femtio prover som ska ut i början av nästa vecka. Så det blev till att provprepparera och göra kalibreringar. Trevligt då man får vara mycket på ute på labbet. Sedan kom det in en herrans massa prover som ska ut på måndag, vilket betyder att de helst ska gå tills imorgon och utvärderas så man vet om man måste göra om något. Häligt med fyradagarsvecka, men det ställer till det på vissa plan också. Sedan höll jag på och bråka med att göra en ny metod och det gick inte alls bra, så jag fick skruva isär en jonkälla istället och rengöra den. Imorgon ska jag skruva ihop den också, undrar hur det går, tur att man har hjälp och ritning i närheten.

Efter jobbet blev det en tur in till stan och ett litet besök hos frisören. Tror jag måste börja klippa mig oftare, två gånger om året är nog lite för sällan. Det är en trevlig frisör jag hittat också och framförallt med studentpriser som verkligen är studentpriser. Han spelade srabisk musik idag och det var tevligt. Jag frågade vad de sjöng och då berättade han vad låtarna hetta varenda gång det bytte. Sedan sjöng han och dansade med också.

Imorgon blir det ungefär 150 prover att utvärdera, plus att jag ska fortsätta bråka med vattenmetoden för sånna prover måste nog köras imorgon. Men nu ikväll ska jag bara ta det lugnt, promenera lite hade jag tänkt och kanske ta mig i kragen och plantera om blommor. Se fram imot kendoträningen ska jag också göra!

Det Positiva: Nyfriserad.
Det Negativa: Krångel kalibrering.

Dansa på molnen...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0