Svamp & Bär

Jag tror på allvar att jag tappat förståndet, i allafall vad gäller bär och svamp. Idag var det riddags och Jossan var tillbaka från träningslägret så vi fick sällskap. Matilda var förberedd med en påse till och med, en svamppåse. Brukar vara Jossan som har sådana, men hon plockade 20 liter för nån vecka sen så hon är rätt så trött på svamp. Hittade en hel del också, över en liter blev det nog tillslut, Jossan har en otroligt skap blick vad gäller svamp och själv blir jag bara helt till mig och nästan kastar mig av Hampus innan Jossan fått tag på tyglarna. Hampus var måttligt road av svampplockandet, men passade på att äta under tiden så något fick han väl ut av det. Blev mer svamp än vad jag trodde därför testade jag att förvälla dem och nu ska de snart in i frysen och så har jag sen när jag vill göra svampstuvning i höst. Efter ridningen, som bara bestod av skritt och svampletning, var det tid över, ungefär en halvtimme och då plockade jag en halvliter blåbär också. Den åkte också in i frysen eftersom jag inte hinner baka riktigt för tillfället. Men på min semester, då ni, då ska jag nog bjuda hit lite människor så jag får äta en massa gott.



Imorgon blir det bärjakt igen, förhoppningsvis hallon, men jag är nöjd vad jag än hittar. Om det inte finns några så kollae jag in ställen idag som började bli röda, då blir det till att plocka lite en dag på ledigheten. Dags att fotsätta kvällen nu, är alldeles uppe i varv och kanske skulle utnyttja det.

Det Positiva: Bär och svamp.
Det Negativa: Mygg

Give me more, more, more...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0