Kakabak

Näst sista dagen på jobbet var det idag. Den här veckan har varit tung, inte kommit ur sängen innan halv åtta en enda gång, tror att jag lyckats med tjugo i åtta som bäst och då börjar jag klockan åtta också. Tur att det är lite flex, men tanken var ju att jag skulle komma lite tidigare, då får man också sluta tidigare och sådant är alltid trevligt. Stuffat runt idag och pillat på grejer, hoppat mellan metoder som en galning och har idag gått igenom alla jag kan. Utvärderat prover som en tok eftersom jag vill lämna allt så fint som möjligt. Irriterat mig på personer som inte sköter sitt jobb vilket gör att alla andra i ledet blir lidande, pratat med mina fina arbetskompisar och lyssnat på Johnny Cash. Kommer att sakna, men jag hoppas på att jag får komma tillbaka, kanske redan i höst, drömma kan man ju alltid göra. Blir roligare när man kan lite mer också, blir större variation då.

Eftersom det är sista dagen imorgon så har jag bakat. Provade en ny kaka, en mjuk med äppel i, blir alltid så förvånad när jag provar nya saker och de blir bra och som jag tänkt mig, jag kanske har ett humm om det här med bakning ändå. Kemisten i mig gillar att blanda saker. Något som därimot inte förvånar mig ett dugg är hur köket ser ut efteråt, en mindre katastrof, men man har ju roligt på vägen så vad gör det.



Ska föröska ladda inför träningen nu, ser nya blåmärken i min framtid.

Det Positiva: Kakbak.
Det Negativa: Kommer inte upp på morognen.

 I walk the line...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0