Hallon!

Efter en lång dag på jobbet var det dags att träffa bästaste i Rydsskogen och gå på bärjakt. Resultatet efter ungefär två och en halv timmes plockande var en och en halv liter blåbär och mellan en halv och en liter hallon. Jag är mycket nöjd med dagens skörd och överväger nu att ställa in den något planerade bärturen på fredag kväll, mest för att jag inte har så mycket burkar kvar att frysa in sakerna i, får se lite hur jag känner, är sugen på att ha lite mer hallon, blåbär får jag nog lugna mig med lite, om jag inte kan plocka så jag kan prova att koka sylt på dem ganska direkt efteråt. Det var ju en idé, ska fundera lite mer på det. Något mycket mer om dagen vill jag inte säga, den var inte så spännande i övrigt.



Det Positiva: Med bästaste.
Det Negativa: Ungefär hundra myggbett som kliar.

Pussar som smakar hallon <3

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0