Svullet knä och dramaövningar

Dagen började med att jag inte gick på morgonpromenad, kändes lite väl när man skulle cykla hemmifrån redan vid halv åtta. Hellre dusch och längre frukost då. Satsar dock på att gå en sväng i morgon bitti. Istället blev det långcykling eftersom det är i alla fall tre kilometer till RMV där vi skulle börja dagen. Heldag idag och direkt efter föreläsningen var det snabbt, snabbt över till Valla för nästa föreläsning. Liite för snabbt visade det sig, oj Karins lås flög i backen, Karin bromsar, Linda bromsar och Matilda bromsar försent, krockar in i Lindas cykel och det blir tvärstopp. Lyckades hålla mig på benen men har nu ett svullet kän och snygga blåmärken från ramen på låret. Linda och båda cyklarna klarade sig utan skador, förutom att min kedja hoppade, lätt fixad, men med smutsiga vantar som belöning. Lyckades till slut ta oss till rätt ställe i rätt tid och fick börja kursen i kavalitetssäkring, tror att den kommer att bli intressant och känns som en fördel att precis läst statistik och dessutom tentat i ekonomin, plus att jag desperat försöker läsa i kapp varje kväll så jag ligger i fas.

Eftermiddagen skulle spenderas md kommunikationskursen. Första halvan med hur man skriver cv och personligt brev då detta är den första uppgiften. Det var en trevlig föreläsning, man fick många små bra tips på vad man kunde göra för att få det hela att se bättre ut. Blev också klar en timme tidigare så vi fick ett litet hål. Lollo och jag lyckades hitta dagstidningar som vi satt och läste i biblioteket så nu behöver jag inte surfa runt hela kvällen och läsa nyheter, redan avklarat! De sista två timmarna av dagen skulle det vara dramaövningar, med en skådespelare som heter Jimmy Uller vi var lite spända på vad detta kunde vara. Visade sig vara ungefär som en del övningar vi gjorde på draman i gymnasiet och det var kul. Även om jag vet att jag inte är speciellt bra på det, kändes dock ganska bekvämt med gruppen och alla övningar. Kul att "leka" lite ibland. Är fortfarande lite osäker på vad det gav för någonting, mer än att bli mer bekväm i att prata inför folk, men ska försöka summera och skriva ner lite av det jag kommer ihåg i kväll, han kom med en del bra tips.

Äntligen var skolan slut för dagen och cyklade hem för lite mellanmål. Hemma väntade en postavi, hurra min sits har kommit! Glad blev jag och spran iväg till konsum för att hämta den, mycket snygg och skön, var ju tvungen att riva upp paketet och sedan provsitta den på golvet. Nu längtar jag efter att få inviga den på riktigt, ute i skogen vid en lägereld. Får se när man kan få ihop detta.

Nästa projekt var då storhandlingen, funderade ett kort tag på att skjuta upp den, dels på grund av den långa dagen och sedan på grund av mitt svullna knä som jag inte ville skulle bli ännu värre. Insåg dock att det var nu eller ldrig nästan eftersom resten av veckan är ganska så fullspikad. Så iväg till Tornby kom jag tillslut. Första gången jag besökte coop forum där och det var en trevlig affär, naturligtvis kunde jag inte hålla mig från ett  litet impulsköp, en svart ram som jag ska använda till ett av mina eviga fotoprojekt, men sedan var jag mycket duktigt och handlade bara nyttig mat, inget godis alls. Mest för att jag hade fruktsallad som väntade på mig hemma och så planerar jag att baka en kaka någon av de kommande dagarna. En konstig sak jag upptäckte var när jag skulle köpa ägg, stod och velade om jag skulle köpa 6- eller 12-pack och upptäckte att det ju blev billigare att köpa två 6-pack istället för ett 12-pack, hur går detta ihop kan man ju fråga säg? Mycket mat blev det och fick precis plats i min cykelkorg och min ryggsäck, sedan blev det tungt att cykla hem, uppförsbacke hela vägen, gick av cykeln och preomnerade i den brantaste och längsta. Det är lite lustigt, varenda gång när jag cyklar genom rydsskogen eller ännu hellre när jag går där och det är mörkt, fantiserar jag om att jag blir överfallen och rånad. Inte så att jag är speciellt rädd, i alla fall inte när jag cyklar. Utan mer att jag funderar på hur jag skulle reagera. Jag har absolut ingen aning och ingen större lust att ta reda på det heller, men funderar det gör jag ändå.

Nu sitter jag här och snaskar fruktsallad och ska läsa lite om droger och narkotika innan jag sover.

Det Positiva: Äntligen, en sån där disksvamp som jag letat efter!
Det Negativa: Ouppmärksamhet leder till svullet knä och blåmärken.

Saknar dina armar runt omkring mig....

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0