Söker vägledning i dimman

Låg som vanligt och filosoferade i sängen idag, väldigt motigt att gå upp när man egentligen inte behöver. Då ringer det på dörren, Va? Hoppade dock snabbt upp ur sängen för att öppna, barfota och i mina mycket vackra pyamasbyxor. En hantverkare (naturligtvis), tydligen tyckte elbesiktningsmannen att elen skulle göras om på något annat sätt, så det skulle fixas idag. Eftersom jag nu, med lite hjälp, lyckats ta mig upp, gjorde jag som jag planerat, tog en morgonpromenad. En extra lång blev det idag eftersom jag tyckte herr hantverkare kunde få arbeta i fred. Det var härligt väder ute så det var skönt att gå, blev ungefär 45 minuter innan jag kom hemtraskandes och nu ska det väl äntligen vara klart med allt spring i min lägenhet. Är supernöjd med allt som det gjort och de är väldigt trevliga allihopa, men när det går ungefär en och en hal månad vill man att allt bara ska vara klart så man får vara i fred igen. Härlig frukost blev det i alla fall, sedan har jag försökt ta tag i den tunga biten med examensarbet också. Skickade ett mail till studievägledaren och ska försöka prata med henne i nästa vecka, vill nog läsa kurser på våren nu också och kanske examensarbete till hösten. Ska också fråga om man får göra längre examensarbeten. Ska se lite vilka alternativ jag har. Knåpar också på mitt cv och personliga brev, lite tur att vi har en sådan inlämningsuppgift i kommunikationskursen, så att man får ändan ur vagnen och verkligen gör det, samt försöker göra det bra. Apropå kommunikationskursen så har vi oförberedd muntlig övnining idag. Lite pirrigt, men det ska nog gå bra. Sedan ska jag ta bussen till Simhallen och jobba hela kvällen, känns så där lagom, men pengarna kommer att kännas väldigt bra. Det var min dag idag det, inte så upphetsande alls, men så kan ju inte alla dagar vara.

Dessutom hade jag konstiga drömmar i natt. Inte kul, sådana drömmar man går och funderar på sedan och bara rör till det ännu mera. Inte bara drömmar som orsaker funderingar heller, ibland känns det som om jag inte kan släppa saker och ting, trots att jag är hur nöjd som helst med mitt liv så hindrar det mig inte från att fundera och grubbla, jag är helt enkelt konstig.

Det Positiva: Morgonpromenad
Det Negativa: Min framtid är ett enda stort dimmigt töcken.

Drömmar man aldrig glömmer....

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0