Punktering och ridtur

Endast halvdag i skolan idag, underbart skönt. Började dock dagen på ett mindre bra sätt. Cyklade iväg in mot stan eftersom vi skulle vara på SKL, sen märker jag att det går ovanligt trögt att cykla. Vad tusan är det som har hänt nu då? Aha det är punktering på framdäcket, trots den självlagande cykelslangen så är däcket nu platt. Nu har det ändå hållt förvånansvrt länge så en självläkande slang rekommenderar jag, ska inhandla mig en ny så fort som möjligt. Jaha, vad göra? Eftersom jag inte kommit så långt parkerade jag vid närmaste busshållplats och väntade på bussen, tur att jag hade buss kort med mig och ännu mer tur att bussen i området går förbi SKL. En väldigt intressant föreläsning hade vi  hela förmiddagen. Fick se bild på ett av de nyaste instrumenten för LC MS/MS och då blev jag helt nördig och ville bara ha. Det var så vackert, designen var så otroligt fin. Så ge mig 2,5 miljoner så jag kan köpa.

Hemma vid lunch igen och beslutade mig för att inte stressa iväg till bussen. Istället tog jag det lugnt med mat och sedan lite städning innan jag tog eftermiddagsbussen ut till Hampus. Fin ridtur blev det, men det var snorhalt på vägen, fick gå försiktigt, försiktigt. En gång stannade han, vände på huvudet, som om han vill säga: "Varför gör du så här mot mig? Jag vet att jag har fyra ben, men det är halt endå". Blev lite springa på snöiga skogsvägar, men mest var det en lugn och skön tur i fin solnedgång. Lite trafik på vägen också och de som jag stötte på vinkade och var så glada. De kände säkert igen Hampus och trodde att det var Jossan som var ute. Jag vinkade glatt tillbaka i alla fall, det påminde mig om hemma där varenda bil man mötte kördes av ett känt ansikte. Saknar det lite i bland. Fick mata och ta in hästarna idag också, första gången, känne mig stolt över att jag inte misslyckades och så är jag glad att jag slapp hönsen.

För övrigt är det nu bestämt att systeryster kommer nästa helg s vi kan fira min födelsedag ihop. Hoppas på att pappa och andra syster också kan komma, men vi får se hur det bli med den saken. Glad över att ha en här i alla fall.

Nu ska här fortsätta röjas lite, Johan kommer hit senare och så ska vi baka pizza, ser jag mycket fram i mot.

Det Positiva: Systeryster kommer om nästan en vecka.
Det Negativa: Brände tungan på teét.

Can´t wait...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0