Omkull, rakt i backen

Eftersom mitt internet vägrar att sammarbeta hemma sitter jag nu i biblioteket i skolan. På väg till min storhandling, men tvungen att publicera en uppgift på kurshemsidan först. Så det lyckades jag med tillslut, trots att det nya word-formatet som finns på den här häftiga datorn höll på att förstöra allting, fattade ju inte hur man skulle hitta "spara som". Så blir det när man blir stressad och är lite småhungrig också. Fick dock hjälp som tur var, annars vettetusan hur det gått.

Idag övervägde jag allvarligt, för första gången i mitt liv tror jag, att strunta helt i skolan. Hade bara två timmar mellan 8 och 10 och kände inte alls för det. Övertalade dock mig själv, så gick dit och satt och nästan sov på föreläsningen istället. Bara surrade i öronen och lyckades knappt hålla ögonen öppna. Usch vad oproduktiv jag kände mig.

Hampus-dag idag också. Han ville inte komma fram till grinden så fick gå och hämta honom, sen var han seg och ville knappt följa med in i stallet. Lite piggare blev han av att få komma ut och första halvan av turen var riktigt trevlig. Sedan skulle vi ta och trava lite. I dikeskanten naturligtvis och fort gick det ocskå. Sedan förvinner hela hästen under mig och jag ligger plötsligt på maken, lite ömmande knä och armbåge, bredvid mig ligger Hampus. "Hjälp, tänker jag", tänker jag, "Tänk om han har brutit benen" Snabbt som attan var jag på fötter och ville få Hampus att resa sig, lite motvilligt gick det och så stod han i alla fall på alla fyra benen, vilken lättnad. Men blodet rann upptäckte jag ganska snart, ett sår på benet och hans stackrs mjuka mule var helt uppskapad och sönderblodad. Han såg lite ömklig ut så vi gick hemåt, inget tecken på hälta i alla fall, skönt det. Hemma tvättade jag såren och försökte smörja på lite salva, sedan hittade jag en sårspray också. Hade dock slutat blöda ganska snabbt, men man vill ju vara på den säkra sidan.
Marie och Victoria kom och när de såg honom undrade de om han varit i slagsmål. Lilla hästen fick stå kvar inomhus och vila sig, vill ju inte ha smuts i såren. Ringde och pratade med Jossan sedan så hon inte skulle fundera varför det står en häst med blodfläckar i stallet när hon kommer hem.
Så nu har jag för första gången ramlat av Hampus och för första gången suttit på en häst som gått omkull.

Nu ska jag iväg till Tornby och handla mat, syster kommer i morgon :D Så ska städa också, nu ser det hemskt ut, kan knappt gå igenom hallen för alla dessa högar.

Det Positiva: Klar med en uppgift
Det Negativa: Blodig Hampus 

Vännen, skräm mig inte så där.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Syrran

ja det är läskigt!!



och i morgon kommer jag!!!!!!

åååh vad roligt det ska bli!!!! :D:D:D

2009-01-28 @ 19:47:04
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0