Köpinghelg

Fredagen började dag, sol och fint väder! Jag och Louise möttes upp i skolan under  förmiddagen och lyckades få alla påskrifter vi behövde så nu blir det kurser även nästa period! Blev en lång, lång lunch sedan i jättesköna soffor, jag tittade på solen och så sov jag lite, Louise löste korsord, som jag försökte hjälpa henne med sedan, men jag är helt värdelöst på korsord så det gick inte så bra. Hade sedan det allra, allra sista tillfället på kommunikationskursen, kändes bra, behövde bara lyssna denna gång på några framföranden och så hade jag reflektionssamtal med läraren på rasten. Vi fick semlor också, det var bra så jag inte var så hungrig resten av eftermiddagen.

Klockan tre bar det nämligen av, först till Skäggetorp för att hämta mera packning och sedan mot Köping. Vi följde Johans nya leksak, google-maps i mobilen och så kom vi fram tillslut. Träffade Johans syster, hennes pojkvän Robert och johans pappa som också var där. Fick god mat, någon slags färs av fågel och sedan blev jag och Johan själva i lägenheten, de andra skulle på konsert inne i Västerås. Vi myste med godis och film i sängen, Walk the Line blev det. Den var ganska bra, men jag vet ingenting om huvudkaraktären Johnny Cash så jag trodde hela tiden att han skulle dö. Förstörde lite av filmen att sitta och vänta på att något sådant skulle hända hela tiden, men musiken var bra. Sedan var det väldigt mysigt att umgås med Johan, saknade honom under veckan.

När de andra kom hem så blev det mer godisätnde och lite mer filmer också, eller inte så mycket tittade lite på det som visades på tv.n sedan slocknade alla en efter en. Jag sov ganska bra, vaknade några gånger, men kände mig väldigt pigg när jag vaknade på morgonen. Jag hade snarkat lite. Pinsamt, men de påstod att det inte var så farligt, och Johan sa att han inte hade hört något alls, men han kanske bara försökte vara snäll.

Åt en god frukost och sedan gick vi en sväng i Köping, hamnade på bokrean, men jag hittade inget jag ville köpa där. Sedan åkte vi ut till kullen. Den var hög och snötäckt, men jag och Johan tog oss upp på den och kunde titta på utsikten och på de andra fyra som stod nedanför. Det var kallt och ganska så halt, speciellt på nedvägen.

Åkte sedan vidare mot Vingåker och Outlet, jag hittade inga kläder, men sedan gick vi in på en affär med keramik och glas och andra inredningssaker. Det roligaste som finns! Köpte burkar med korklock som jag kan ha té i och så köpte jag röda skålar, mycket nöjd med mig själv. Åt på mcDonalds på hemvägen, sedan halvsov jag mig igenom bilfärden, ibland lutad mot johans axel och ibland tittandes ut på stjärnhimmlen.

Det var en trevlig resa tycker jag, de var snälla allihopa :D Funderar nu på vad jag ska spendera min lördagskväll med att göra. Tror att det blir lite läsning innan jag sover, börjar redan känna mig lite trött.

Det Positiva: Nya människor
Det Negativa: Trötthet

I wish, I wish upon a star....

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0