Världen är bra liten

Ja, ibland stöter man på samband man inte trodde fanns, folk som känner folk som känner mig. Det är orerhört facinerande och inte så lite skrämmande. Ibland känns det som om allt hänger ihop på ett eller annat sätt. Fast kanske är så, även om det är en ganska stor stad jag bor i och ett ganska stort universitet som jag går på så hittar man änd nytt folk som plötsligt visar sig känna någon man själv känner. Så egentligen har jag bara flyttat från ett ställa där alla känner alla till ett ställe där man känner folk som också känner folk som känner dig, men inte i samma sammanhang. Det kanske är därför jag trivs här, för det är egentligen inte så annorlunda mot för vad jag äv van vid.

Kvällen igår var i allafall underbart trevlig. Vi gjorde pizza med champinjoner och banan och massor av ost, sedan cyklade vi en sväng och åt kakor medan vi kollade på åkrarna. Såg ett rådjur som gömde sig i kornåkern, bara huvudet som syntes, så högt var kornet. Sedan myste vi en massa och kollade på en glättig amerikansk tjejfilm, så pratade vi också en massa och jag märkte aldrig när jag somnade. Det var härligt med sovmorgon och bara ligga kvar lite extra länge i värmen. Så var det extra skönt att äta en lång frukost utan att stressa. Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra resten av dagen. Det lutar åt en bok och inte så mycket mer. Lite choklad kanske. Imorgon blir det hästeri och bärplockning, planen på att koka hallonsylt börjar så sakta forma sig i mitt huvud, får se om jag lyckas genomföra den.

Det Positiva: Myskväll med <3
Det Negativa: Gräspollen.

Att vakna tillsammans med dig är det bästa jag vet.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0