Stress....

Dagen började med stress, fotsatte med stress och slutade med att jag förmodligen strukit ett stressmoment i min tillvaro.

På jobbet ville jag hinna så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt vilket gjorde att jag bara stressade runt. Sakerna blev ju gjorda i en faslig fart, men jag var sönderstressad efteråt. Försökte städa undan så gott det gick, men lite blev kvar till mina kollegor, men de mesta gamla fick jag ut, kände mig nöjd med mig själv. Iväg till skolan sen där jag skulle plugga, men blev väldigt hungrigo ch åt lunch istället. Fick till lite pluggtid innan det var dags att ta cykeln och cykla iväg till HU där jag ska göra exjobbet som startar nästa vecka.

Träffade handledaren och lyssnade på semenarie om vad som hänt i projektet under sommaren. Känns spännande, men mycket nytt som jag måste läsa på. Ytterligare stress när jag böjade fundera på när jag ska hinna läsa allt och börja kolla upp teori och hur rapport ska skrivas och när det ska vara klart och allting. Tillbaka på campus försökte jag plugga, men jag mest bara åt, blev konstigt hungrig och käkade macka, frukt och choklad i två timmar. Mycket statistik gick inte in heller och jag insåg hur mycket det egentligen är jag behöver kunna. Darbbades av hopplös förtvivlan och gav upp. Cyklade hem, funderade och nu har jag närmast bestämt mig att jag ska ta tentan i december istället. Koncentrerar mig på att fixa inför exjobbet och få en bra start på det känns som en god idé. Dock ska jag klara kursen till jul!

Imorgon beslutar jag mig till 100% om vad jag ska göra. Då får jag ta tag i allt annat som ligger och släpar, som flyttgrejer och mail som ska skrivas.

Det Positiva: Exjobbet känns grymt intressant.
Det Negativa: Uppgivenhet.

Det är svårt att fortsätta försöka när man inser det hopplösa i det hela.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0