Kata i solen.

Inte upp tidigt i morse heller. Vaknade dock vid åtta och var pigg och glad, men sedan skulle jag ju snoza också. Sedan kom jag ändå inte upp förrän vid tio och då var jag rätt seg.

Efter en ordentlig frukost bar det i allafall av till träningen. Hade Kata första timmen och efter uppvärminen fick vi vara ute i det fina vädret. Folk tittade på oss när de gick till och från Hemköp och ett litet barn ställde frågor. Han frågade Nisse om det var han som var chefen och då svarade han att så var det. Det gick rätt så bra med katorna, jag och Lollo tränade kata 1-3 och Erik och Lars tränade en massa andra också. Nisse gick omkring och instruerade och rättade, mest mig och Louise. Det var kul med Kata som vanligt och jättetrevligt att vara utomhus.

Andra timmen gick vi in och satte på oss rustningerna. Sedan var det mest ji-geiko och likande övningar. Sedan fick vi träna på att inte avslöja när vi attackerar heller genom att mottagaren höll shinaien bakom ryggen och sedan skulle få upp den i tid för att blocka. Det gick rätt så bra, ji-geikon också, jag är nöjd. Fick påpekat att jag hade en öppen kamaj så det fösökte jag rätta till. Sedan lyckade jag med att rycka undan Kote och kontra med Men, det som jag tänkte så mycket på förra gången, men inte lyckades med. Och så ska jag tänka på att vara snabb i mina attacker så motståndaren inte hinner upp och att jag själv ska jaga ifatt om motståndaren är långsam. Det gäller med andra ord för mig att bli snabbare och snabbare och snabbast! Sedan fick jag en hemläxa av Nisse också som jag ska öva påinför nästa pass som inte kommer vara förrän om en och en halv vecka! Inställt på lördag tydligen för då ska styrelsen iväg till Orust och så ska det vara uppvisning inne i stan också, då få man i och för sig åka dit och kolla lite kendo i allafall.

Sedan var det ju då meningen att min kära familj skulle komma och kolla på träningen, men ingen familj i sikte på hela passet. Sedan visade det sig att de varit i Ryd en timme ungefär när jag slutat och inte hittat till lokalen, trots att jag tyckte jag gav en så bra beskrivning. Nu vet de i allafall och så får vi göra ett nytt försök till flytten i september.

Åkte iväg in till stan med familjen och åt mat på ett nytt ställe, vi provar ungefär ett nytt varje gång de är här. Det var mycket gott, jag åt toast med mozarella, pesto, tomat och nån skinka. Sedan åkte vi förbi den nya lägenheten, jag körde bil med pappas nya gps. Kollade in uteplatsen igen och innergården. Så blev det dags för hallonpaj hemma hos mig och då kom Johan över också. När pajätandet var klart åkte mamma och pappa hemåt, medan jag, Johan och Frida pratade lite mer, mest om matte.

Nu mot kvällen har vin handlat och ätit mackor och druckit te, eller jag har druckit te. Sedan har vi snaskat choklad och kollat på ett avsnitt av Planet Earth, mycket spännande om grottor, men det krävs nog en större tv för att göra dem rättvisa.

Dags att sova nu, måste upp imorgon och iväg till hästarna tidigt, sedan ska vi hinna med lite matte också är det meningen.

Det Positiva: Träna i sol och familj på besök
Det Negativa: Ingen publik på träningen.

Outforskade platser, kanske ibland ska vara just outforskade.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0