Vårbränder

Sol och härligt även denna dag. Blev en ridtur med syster idag. Hon hade Glampi och jag fick Blesi som anlände igår. Så då fick de gamla herrarna för sig att de skulle leka unghästar igen. Har man känt varandra i nästan tjugo år så har man ju en del att minnas tillsammans. Detta resulterade i alla fall att jag satt på en stutsande häst i princip hela turen. Som tur är har han en ny superskön sadel så det gjorde inte så mycket, mest fick jag skavsår i händerna eftersom jag inte ville att han skulle hetsa Glampi allt för mycket. Kul att sitta på tölthäst igen, fick igång honom ganska bra ute i skogen och så galopperade vi över några ängar också. Båda blev svettiga, men det var mest Glampi som visade små tecken på trötthet, Blesi stutsade fram hela vägen upp på gården. Imorgon blir sista turen för den här gången, så härligt att det blev kanonväder hela veckan så man har utnyttjat möjligheterna till max.

När jag kom hem lekte pappa pyroman ute i hagen så vi grillade korv till lunch och så kom vi på att vi skulle elda en till rishög. Våra grannar kom också över och så gick det som det gick och vi hade två kasar som brann. Sedan fick man gå där och peta i ett par timmar medans gubbarna drack öl och pratade. Min kase brann i alla fall bra. Det var trevligt att vara ute och jobba lite igen och det blir så fint när man städar undan allt ris. Hittade blåsippor också, då kändes det extra bra.

Imorgon blir det hemfärd, men innan dess ska jag njuta av det sista dygnet här i skogen.

Det Positiva: Ridtur i sol.
Det Negativa: Varmt vid elden.

The fire burns, burns a hole inside.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0