Nostalgi och svett

Idag var dagen, den sista laben på universitetet, (förutsatt att man få jobb efter examen). Det kändes lite sorgligt, men underbart att få sluta nästan på topp, fick flyt i vårat arbete och vekligen känna att man förstår en hel del av det som händer. Nästa vecka ska jag städa labskåpet och ta hem labrocken, möjligtvis tvättat den. Den är otvättad sedan jag köpte den fö snart tre år sedan. Ganska skabbig med andra ord, men ack så många minnen den innehåller. Fläckar och hål från laborationer som inte alltid har varit så lyckade. Får se vad som dyker upp om jag tvättar den, finns säkert ämnen som kommer reagera med tvättmedlet eller vattnet.

Vi lunchen fick jag sällskap av Johan <3 (och Louise&Johan), hade redan ätit klart när han kom, men det var fint med sällskap. Så köpte jag glass som åts i solen, Magnum Mayan Mystica blev det idag, innan det var dags för ännu en domedagsföreläsning i miljötekniken. Denna gång om transporter. Kände att vi ska återgå till häst och vagn, eller cykla går ju i och för sig. Allt annat är dödsdömt.

Stack hem för ett mellanmål i form av en banan och åkte vidare mot Hampus. Idag blev det lite arbete på volten. Försökte få honom lite mjuk och smidig, men det gick väl sådär. Sedan skulle vi hoppa lite också, med fokus på väg och hörnpasseringar, det gick rätt så bra. Fick till och med till högergalopp tillslut. Ska vi öva mer på. Sedan skittade vi och klättrade över berger som avslutning så vi kom fram vid dammen. Hampus fick doppa benen som belöning efter allt jobb. Hemma i stallet klippte jag manen lite också, så nu är den kort, fin är väl att ta i, men kort och stående i alla fall.

Återigen hem och lite kvällsmacka innan jag åkte till träningen. Ååh, denna kendo, blir bara mer och mer insyltad för vart pass som går. Dagens pass var det svettigaste hittills tror jag. Det bokstavligen rann överallt. Med Nisse var det mcket fokus på spirit och kiai, är så nöjd med mig själv, mitt kiai blir bara bättre och bättre, vilket bekräftas av Nisse, så det är inget jag bara hittar på. Fick köra mot Nisse idag också och det lär man sig mycket av, sedan var jag nöjd över att jag äntligen börjar föstå hur jag ska hålla händerna, blev rättad en gång i början av passet, vilket ledde till att jag inte släppte händerna från shinaien på femton minuter för jag var så rädd att tappa det, och sedan fick jag inga mer tillsägelser om just det. Nu ska jag börja öva på att bara vänster hans ska jobba när jag hugger. På slutet kom Nisses lite sadistiska sida in. Ibland så byter han och Anders roller i att vara onda, så nu fick vi stå i ring och hugga igen. Varje person räknar till tio och på nio och tio hänger alla på och så går man runt i ringen, vi var sex stycken, började med tre varv, sedan blev det ett varv till, och så fyrtio till ungefär tillsammans, ungefär trehundra hugg alltså. Ja, tött i armarna var man, men gud vad rätt det kändes i slutet. Eftersom man inte orkar spänna sig och inte orkar tänka så blir huggen mer och mer rätt. Efteråt var det stretching och Nisse fick oss att göra något som Michaela döpte till Hakama-bollen, en vanlig rumpstretchingsform, men speciell om man kör den i hakama och det tog rejält, så någon träningsvärk kommer jag nog inte att ha i morgon, ta i trä.

Nu är jag ganska pigg och hungrig så det blir nog en macka innan jag sover, överväger att strunda i väckarklocka och sova ostört imorgon, planerar att städa och handla. På kvällen ska jag täffa Johan, var, när , hur får vi se <3

Det Positiva: Allt kommer ut med ett bra kiai!
Det Negativa: Kendo abstinens över Valborg.

Kendo är livet, livet är som kendo.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0