Långa dagar, korta nätter

Är mitt i min andra långa dag nu, igår blev det tio timmar i skolan, allt var väl inte effektiv tid, men bara att vara här tär på krafterna. Idag var jag här klockan åtta och eftersom vi har kvällslab blir jag kvar till fram mot nio ikväll, förhoppningsvis inte längre. Just nu är det rast i skrivandet på labrapporten, känns bra att ha kommit en bit på väg även fast laben inte blir avslutat förrän i morgon.  Så nu är man gansak så överfasad i biokemin, medan miljötekniken fått stå tillbaka en del.

Igår var det dags för det första labpasset i vår 12-timmars lab. Mest förberedelser som skulle göras och det funkade bra tillslut. Dock blev vi lite nostalgiska över att detta troligtvis är sista våtlabben någonsin, sannorlikt den sista som vi gör tillsammans. Lite sorgligt är det, efter tre år så är det plötsligt över, men förhoppningsvis får man ett jobb med labande. Blev klara en timme tidigare och då gjorde vi sällskap mog skägget eftersom jag äntligen skulle få träffa Johan igen, okej, vi åt lunch igår också, men det var bara en kort, kort stund. Hittade vitsippor på vägen som jag tog med till honom. Det var varmt och skönt i solen fast det var kväll så vi packade en burk med honungsmelon och gick ut och satte oss på en gräsmatta och åt. Sedan bjöds det på stark middag, kyckling med krydda och rotfrukter samt klyftpotatis. Jag var tvungen att äta russin efteråt för att få bort smaken ur munnen. Kollade lite på tv och blev jättetrött, men som vanligt kommer man i säng alldeles för sent när man umgås, vilket säkert bidrog till att vi försov oss lite i morse. Hann i allafall till skolan i tid för Johan föreläsning och jag kunde förbereda och läsa lite biokemi innan det var dags för mig.

Hoppas nu innerligt att laben går smidigt ikväll och att det inte blir jobbigt så att man måste stanna i evigheter.

Det Positiva: Mycket gjort.
Det Negativa: Lite sömn.

Time is changing...

 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0