Kendo-spirit

Så jäkla kul det var idag!! Kläder, rustning, egen tenugi och egen shinai, blev så coolt med hela kitet på och så ser man en massa människor omkring sig i samma utstyrsel. Försökte träna på perfektion idag, men tja, det gick väl som det gick, med Nisse blir det inte riktigt lika mycket sådana övnigar och han petar heller inte lika mycket. Fokus idag låg på spirit. En av de viktigaste delarna i kendo, de andra är teknik och fart, men har man ingen spirit så kan man lika gärna strunta i det hela. Så sista övningen skulle även mottagaren uppmuntar den andra, vi skulle köra attacksteg in och hugga men, och man blev verkligen peppad av att mottagare hojtade "Kom igen, kom igen". Till saken hör att jag körde mot Lollo också och då är det extra roligt. Helt utpumpat blev jag, svetten rann, gjorde den i och för sig konstant genom passet, (Nisse hade mördaruppvärming) men mitt problem ä naturligtvis att jag inte andas rätt.

Efteråt hade vi en trevlig stund i bastun, jag, Lollo, Johanna och Nisse. Massor av kendosnack blev det och det var faktiskt skönt att basta. Vanligtvis brukar jag inte tycka om det, men efter träningen var det skönt och en ganska trevlig nedvarvning på dagen. Kanske blir så att man börjar göra det lite mer regelbundet. I bastun fick jag också reda på att jag missar två hela pass! Nisse har nämligen inget liv utan tänker köra stenhårt på påskdagen också. Blev lite frestad att åka hem en dag tidigare bara för att hinna till träningen. Tyvärr kommer det kosta mig en massa pengar, så istället tar jag med mig shinaien upp för att öva hugg ute på gräsmattan, de ska vara perfekta till Anders nästa pass, eller i allafall bättre. Sedan kommer Lollo att vara ensam i ledningen på mest närvarade pass, vi ligger nu stadigt på ett missat var, men nu så sänker jag mig alltså totalt. Känner att Kendon blir mer och mer viktig i mitt liv och jag vill ge den så mycket, som jag egentligen inte har tid med. Men mår man så bra av något som jag gör av kendo, kanske det är värt en del besvär.

Det positiva: Bastu
Det Negativa: Två missade träningar.

Kendo - Svärdets väg

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0