Packningsoptimist

En vecka av längtan är snart till ända. En vecka som gått försvånansvärt fort, dagarna bara flyger förbi och jag hinner nästan aldrig uppnå de mål jag satt upp. Nu är den snart över och äventyret börjar i morgon. Har ikväll kommit till den insikten att jag, inte som min faster är en tidsoptimist, utan en packningsoptimist. Vill ha med mig så mycket på resan, jag menar, det kan ju faktiskt hända att jag behöver det. Sedan återvänder man hem och upptäcker att man kanske använde hälften av det man tog med sig. Jag är dock övertygad om att om jag inte tagit med mig det så skulle det ha behövts.

Nu väntar bara en natt, som förhoppningsvis innehåller tillräckligt med sömn, innan det är en förmiddag i skolan och därefter far vi. Hoppas för guds skull att vår chaufför skör så att man blir sjösjuk som tidigare resor. Kanske ska erbjuda mig att köra, eller övertyga någon annan.

Igår hade jag en riktig hemma-spa kväll. Det var superskönt att bara ta det lugnt och sköta om sig själv. Måste göra det oftare, kanske kan det ge mig den extra energi jag så gärna vill ha. Hoppas också på att helgen ska bli en energikick i rätt riktning, men det återstår att se. Rapport kommer.

Det Positiva: spa-kväll
Det Negativa: Ouppnådda mål



One family under the sun

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0