Superhelgen

Nu så var man mitt i veckan igen och det är full fart mot helgen.

Den föregående helgen var verkligen en superhelg, med aktivitet hela tiden och inte mycket vila. På lördagen städade och tvättade jag på förmiddagen, sådana där saker som det inte går att komma ifrån, speciellt som man haft tentaperiod och verkligen sagt till sig själv att man inte får börja städa bara för att komma undan pluggandet. Det gick ganska bra och sedan cyklade jag in till stan för att hitta en läskig accesoar till kvällens tillstälning, det blev en svart spindel som döptes till Bodil och strumpor med dödskallar på. 

Kvällen tillbringades hos Louise och vi bakade pizza som blev supergod. För första gången provade jag att ha musslor på pizzan och det var inte helt fel. Sedan hade hon gjort en kaka till efterrätt också som var jättegod. Det var en trevlig kväll som avslutades med en skräckfilm. En sån där med scener man hoppar till vid och ibland var man tvungen att ha en kudde i närheten som man kunde gömma sig bakom. Tur att man satt bredvid Johan och kunde hålla i honom om det blev skrämmande. Som tur var var det inte en sådan film som man för mardrömmar av i efterhand. 

Söndagen var äventyrsdag. Åkte på morgonen mot Rimforsa och Hallstad ängar där det skulle klättras och krypas i grottor. Nu regnade det så någon klättring blev det inte, men vi firade oss ned för en 25 meter högt berg, det var lite läskigt, men kul också, Fick också för första gången vara med om geocatching som varkar vara en underlig, men rolig sport. Grottor hittade vi också, trevliga sådana som man kunde krypa runt en massa i och som man fick använda rep på något ställa för att komma upp/ned. Smutsigt och blött blev det, speciellt som jag hade skor som inte var vattentäta och inga extra strumpor.
På kvällen jobbade jag några timmar, det var ganska mycket folk och jag blev ganska trött, men det gick bra ändå. Sedan cyklade jag hem till Johan och han bjöd på mat och film, Wall-e, hur fin som helst.

Måndagmorgon började inte bra, punktering på cykeln och Johan bor så mycket längre bort från skolan än vad jag gör så missade halva föreläsningen på morgonen, tur att Anna läser samma kurs så jag kunde kopiera hennes anteckningar. På kvällen var det jobb igen, det märks att det är höstlov för det är så mycket folk som kommer till simhallen, fick använda visselpipan hur mycket som helst och använda vad Johan kallar "min stränga badvakts min" nästan hela tiden, är ju sådär lagom kul, kände mig som en sur gammal kärring hela kvällen. Sen blev det stressigt för Elin blev sjuk och fick åka hem så det var bara jag och Emanuel som stängde, samt en ny tjej som skulle läras upp ute i hallen och spola på kvällen. Nu fick hon hänga på mig istället upp på avdelningarna och städa eftersom det är viktigare att det blir snyggt där. Vi hann precis i tid och behövde inte strunta i så mycket spolning heller. Så trött när man tog bussen hem (inte lagat punkteringen än).

Tisdagen blev skoldag hela dagen, först lite projektinfo och sedan statistik hela dagen. Förstår inte att det ska ta sådan tid allting, hade jättemycket tid att plugga, och satt verkligen och försökte hela tiden, men nu ligger jag efter i allafall. Kände inte heller att jag vill göra som Johan och sitta kvar till elva på kvällen för att ligga i fas...
Hade exjobbinfo på kvällen och fick lite halvpanik, men ska verkligen sätta igång och söka på allvar nu.

Idag har vi börjat med projektet och ska söka massor av info för att komma igång. Tror att det blir bra, har en bra grupp känns det som. Har fortfarande inte lagat punkteringen så det ska jag hem och göra innan det blir jobb ikväll igen. Ska laga mat också och förhoppningsvis hinna plugga och träna lite.

Längtar till helgen, hoppas på att få vara en massa med Johan och bara ta det lugnt.

Det Positiva: Nya vänner, gamla vänner
Det Negativa: Mycket, mycket, hela tiden

Tycka om...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0