Novemberljus

Helgen är över, en mysig slapphelg.
Fredagen började med lab hela dagen eftersom det inte gick som det skulle under förmiddagen och vi fick fortsätta hela eftermiddagen också. Lite tråkigt, sedan åkte jag hem, åt lite mat och sov ett tag innan jag cyklade in till stan och träffade Johan. Vi gick Novemerljus 2008, en ljusinstalation över hela stan som verkligen var värd att se, där fanns många spännande saker. En av mina favoriter var plasbubblor med kristallkronor inuti som hängde i träden, riktigt häftigt. Sedan fanns det även en damm vid sporthallen med fina ljus i. Mest av allt var det mysigt att gå med Johan längs Stångån och bara ha det bra. Efter det gick vi och åt kebab, den godaste jag ätit tror jag, på Ågatan. Efter det for vi hem till Johan myste i soffan och tittade på scrubs. Skulle titta på Hancock, men den ville inte finnas i datorn så vi struntade i det.
Eftersom vi inte såg den på kvällen tittade vi på den under långfrukosten på lördagen istället.
Sedan gick vi en promenad, träffade på Linda och Marcus, och gick och fixade årets första pepparkakor som vi sedan njöt av hela eftermiddagen. Mycket pepparkakor blev det och mycket te och ännu mer filosoferande.
Väldigt givande och myisig helg. Idag har jag inte gjort så mycket, tvättar och fixat hemma mest.

Det Positiva: Ljus i mörkret
Det Negativa: För många tankar

Dina armar omrking mig i natten gör att ingen annan värme behövs.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0