Som fiskar i vattnet

Äntligen jullov, inte för att jag blir speciellt ledig för det, men ingen mer skola på ett tag i allafall. Tentan gick tveksamt, får väl hoppas på det bästa, men men, får väl ta det antar jag. Är inte helt förstörd, även om jag blev lite arg på mig själv då jag satt med en uppgift, jag visste ju hur man gjorde, men det ville inte komma fram i hjärnan. Sedan skrev jag nått ändå som jag inte tror är helrätt, men något poäng kanske man kan ta.

Cyklade sedan in till stan och klippte mig, vill ju vara lite finare i håret till julen i allafall. Fortsatte sedan med att fixa de sista julklapparna och hittade en mössa och en tröja till mig. Det var mycket människor på stan och farbron från röda korset gick och skramlade med sin bössa. Får lite dåligt samvete när jag inte stannar, borde egentligen ha passat på idag när jag hade lite kontanter, men det blev inte av. Känner mig lite egoistisk, jag bara tänker på allt annat jag ska göra hela tiden. Jul är ju en tid när man ska tänka mer på andra också. Jag ska försöka tänka mer på alla andra, inte bara de jag känner och tycker om utan alla andra människor också.

Efter turen på stan gick jag en promenad längs med stångån, det var fint och härligt att vara ute i friska luften och röra lite på sig. Sedan var det dags för jobb, sista gången nu innan juluppehållet. Det gick väldigt bra idag, barnen simmade på och det avr flera stycken som kunde simma själva helt plötsligt. Hoppas nu på att de inte glömmer bort det under lovet. Tror att det blir ganska så många som kan lära sig innan periodens slut.
Berättade för Linus att vi ska åka till Egypten, då blev han avundsjuk, men sen kom det fram att han åker till Thailand i januari och tyckte att jag skulle följa med honom dit istället.
Blev jättetrött efter simskolan och hungrig så jag skyndade mig hem för att äta lite och i köket har det hänt grejer, en bänk och diskbänken har kommit upp. Så snyggt blev det. Jag är också övertygad om att jag har den bästa hantverkaren av dem alla. Han är jättetrevlig och varje dag är det så kul att komma hem och springa till köket för att se vad han gjort. Ser så fram i mot i morgon då allt ska bli klart.




I morgon far jag också iväg till Motala och ska handla till festen på lördag. Smidigt att slippa släpa massa mat fram och tillbaka när vi ändå ska vara där. Ska sedan ägna kvällen åt att laga mat och förhoppningsvis slå in lite klappar. Kanske börja packa till hemresan också, får se lite hur mycket tid som blir över. Nu ska jag se till att komma i säng eftersom jag återigen måste upp i morgon, denna vecka kan det bli personligt rekord med att gå upp halv sju varje dag.

Det Positiva: Simmande simskolebarn
Det Negativa: Sliten

Längtar, längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0